dimecres, 10 de desembre del 2014

Cada detall: memòries d'una gossa de 100 anys

La veritat és que no puc estar més agraïda a ves a saber qui per haver-me donat l’oportunitat d’escriure aquestes ratlles. Com els que em coneixeu sabeu, fa prop de 13 anys vaig creuar-me pel camí amb una gosseta ben jove, amb algunes pors i malalties, però capaç de robar-me tota la força del món per lluitar per una causa: els animals i en especial els gossos.

Actualment la Puça i jo ens trobem en un moment delicat. A la seva edat els canvis no són quelcom fàcil d’encaixar i, encara menys, aquells que et demanen adaptar-te a un nou ambient totalment diferent. El cas és que des de fa un any ja no visc on solia fer-ho i, de fet, no dormo en el mateix barri en el que vaig créixer i on precisament vaig trobar-me amb ella. Vaig intentar portar-la amb mi a la nostra nova vida, gradualment i sense pressa, però he de reconèixer que no ha estat una tasca fàcil i m’atreveixo a dir que no és possible si vull evitar un procediment farmacològic i altres tècniques. 



Cada cop que la visito a casa dels meus pares, tots els dies que puc, la miro i l’abraço per a que entengui que sóc allà cada minut de la seva vida, encara que no pugui veure’m. Quan camino amb ella estiro la meva paciència al màxim per a que els seus sentits no es perdin un detall del entorn. De tant en tant, la crido per a comprovar un cop més si és conscient que sóc amb ella i, sovint, no se n’adona fins que li faig una lleugera senyal a través de l’arnés. Quan passegem per la meva nova ciutat li intento fer entendre que pot gaudir igualment de cada petit estímul i que el fet que les persones passin tan a prop no és cap problema. Si he de comprar alguna cosa, intento que passi amb mi a la botiga o, si no, guardo els diners a la butxaca i segueixo el nostre camí.

Si puc, m’agrada robar-li un moment de cadell amb qualsevol detall i quan trobem un mur baixet, li ofereixo per a que salti, però només si li ve de gust, i encara en moltes ocasions ho fa. El millor moment és quan baixa tota decidida amb actitud de joc i em mira de reüll buscant aprovació.

Tots aquest moments els vaig guardant al fons de la meva retina i al bell mig del meu hipocamp.

El cas és que la meva trajectòria professional em demana seguir avançant, buscar un nou company per a viure aventures canines, seguir aprenent i compartir el que ja he viscut. Però per altra banda, cada cop que la miro em torno a sentir com a aquella adolescent de 14 anys que va aconseguir, gràcies a la seva germana gran, fer-li un lloc a casa a un gos perdut, garantir la seva salut i vetllar al màxim pel seu benestar durant tota la seva vida.


En aquest punt, per una banda desitjo anar endavant mentre que per l’altra m’aferro al passat i a les veus que em demanen una mica més de temps per gaudir de l’ésser amb qui més qualitats humanes he après. Intentant resoldre aquest moment de la meva vida, segueixo amb tu i mai deixaré de ser la teva mà en els moments en què la necessitis. No sé què passarà en el futur, però passi el que passi sóc aquí per a tu.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada